Beschikbaarheid


beschikbaar vanaf versie 15.4

Vraag


Aanmaken van een nieuw briefsjabloon.


Oplossing

Klik op de instellingenknop en ga naar Communicatie, Brieven en documenten, Sjablonen, Briefsjablonen




Klik op de knop 'Sjabloon' en kies Voeg een nieuw sjabloon toe.








Kies uit onderstaande opties. Wanneer u kiest voor een bestaand sjabloon kan u dit eerst selecteren. Op die manier is reeds een groot gedeelte van de velden ingevuld. Via de onderste optie kan u zich ook baseren op een word document dat zich op uw pc bevindt.




Kies voor Samenvoegbrief of Gewone brief. Het verschil tussen beide staat hier ook telkens uitgelegd.



Voer een omschrijving in voor het sjabloon, in welke folder het geplaatst mag worden en klik op Aanmaken.






Het sjabloon kan nu opgemaakt worden met behulp van de wizard. De uitlijning e.d. kan u net zoals in Word zelf gaan bepalen. Een veld kan eenvoudig toegevoegd worden door er op te dubbelklikken, dit verschijnt dan in het sjabloon op de plaats waar uw cursor zich bevindt. Bij het opmaken van een brief wordt dit veld dan automatisch ingevuld (op voorwaarde dat deze info ook in het dossier zelf ingevuld werd). Wanneer u klaar bent met het opmaken van het sjabloon klikt u onderaan in de wizard op 'Voer de wijzigingen door'.