Beschikbaarheid


beschikbaar vanaf versie 15.3

Vraag

 

Opmaken van een afrekening

Oplossing

 

Open het tabblad Afrekeningen in het dossier en klik op 'Afrekening toevoegen'.

 


Voer een omschriijving en een saldodatum in.

 

 

Klik op een van de reeds bestaande afrekeningssets of op 'Manueel opgeven' als u de gegevens voor de afrekening zelf wil kiezen. Zie ook het artikel Aanmaken of wijzigen van een tariferingsset voor meer info in verband met het gebruik van bestaande afrekeningssets.

 

 

Wanneer u kiest voor een bestaande tariferingsset wordt de nieuwe afrekening meteen aangemaakt en kan u de hoofdsom e.d. gaan invoeren. Wanneer u kiest voor 'Manueel opgeven' kan u zelf nog de Intrestvoeten en Factuurvoorwaarden invoeren vooraleer de afrekening opgemaakt wordt.

 

 

Wanneer de afrekening opgemaakt is kan u eerst de hoofdsom invoeren (zorg ervoor dat de juiste datum ingevoerd wordt!). Klik op 'Afrekening opslaan'. Daarna worden ook de betalingsmodaliteiten automatisch toegevoegd.

 

 

 

Door te klikken op het groene plusteken kan u een lijn toevoegen aan de afrekening.

 

 

Bij Preview heeft u de keuze tussen verschillende lay-outs voor het weergeven van de afrekening.