DPA Deposit in gebruik nemen

Wat heeft u nodig voor de installatie ?

  • Themis Versie 20.1 minstens (Lagere versie = eerst update)
  • Ideaal heeft u al eens een neerlegging gedaan op het platform.
  • Advocatenkaart(en) van de betrokken advocaten
    Een DPA token (te vinden op de DPA website) voor uw kantoor (eentje per vennootschap).
     De DPA tokens voor de advocaten.
  • Een werkende internetverbinding
  • MS Windows 10 op uw pc (met Windows 7 zijn er connectieproblemen)


Hoe zet u Themis klaar voor DPA Deposit ?

Vooraf kan u best DPA Adresbook in gebruik nemen. Zo zijn uw contactgegevens al voorzien van de nodige DPA identificatie voor neerleggingen. U kan dat doen met de onderstaande toelichtingen:

http://support.flexsoft.be/nl/support/solutions/articles/4000142467-instellingen-dpa-adresboek
http://support.flexsoft.be/nl/support/solutions/articles/4000144186-dpa-adres-boek

 

1. Configuratie van de kaartlezer.
De EazyID addin moet op uw computer geïnstalleerd zijn voor gebruik met uw kaartlezer.
U kan deze addin downloaden via de volgende link:
https://lawyer-eazyid.zetes.be/middleware/
U kan eenvoudig testen of uw kaartlezer helemaal klaar is op de volgende webpagina:
https://idp.dp-a.be/login/#/profiles

 

2. In Themis zijn een paar instellingen nodig:
 

a. Voor de DPA box van de medewerker is voorzien dat de documenten in Themis gedownload worden in een welbepaalde folder.
Dat kan u nakijken in Instellingen , Algemene instellingen, Documentfolders, bij DPA-Documenten (DPABox):
Afbeelding met schermafbeelding

Automatisch gegenereerde beschrijving

b. De DPA vennootschapsgegevens dienen correct ingevuld te zijn:
Die gegevens kunnen via het DPA portaal opgevraagd worden.
U vult ze in het volgende scherm in:
Via instellingen - boekhouding - Vennootschappen


 U kan hierin ook aangeven waar de neerleggingskosten kunnen afgeboekt worden.

 

3. Per medewerker dient u de connectie parameters in te stellen (DPA-advocaat):
Via Instellingen , Medewerkers, Medewerkers

Je kan deze info opzoeken via de button rechts. Gezien dit een instelling is die per vennootschap moet ingebracht worden, kunnen hier meerdere entries zijn of nodig zijn. Zorg ervoor dat alles is ingevuld, zowel DPA UUIDs alsook de facturatie-info. Je kan in dit scherm ook de default DPA-box opgeven (=> dit zorgt ervoor dat deze zal worden voorgesteld bij het openen van de DPA-box, of bij het openen van een nieuwe deposit):
Afbeelding met schermafbeelding

Automatisch gegenereerde beschrijving
 Klik op ‘Vernieuw’ om de beschikbare DPA-boxes vanop het DPA-platform op te halen, dit hoeft in principe slechts éénmalig tenzij er een box werd bijgevoegd door DPA zelf.


4. Per profiel moet u ook even nakijken of de toegelaten acties aan staan voor DPA, dan krijgt u de nodige knoppen in de schermen (normaal gezien moet dat al aan staan).

Via Instellingen\Medewerkers\profielen

Vergeet niet op te slaan.


Alle info op website DPA:

Tarieven: https://dp-a.be/nl/tarieven-dpa-deposit

Contactformulier: https://dp-a.be/nl/form/contact

Handleiding: https://dp-a.be/sites/default/files/2020-01/Manual_deposit_NL_v1_6.pdf

Alle info: www.dp-a.be


Hoe voert u een DPA Deposit uit ?