Beschikbaarheid


beschikbaar vanaf versie 5.3.0.0.

 
Vraag

Inboeken van een betaalde aankoopfactuur uit de boekhouding

 
Oplossing

1. Start met een nieuw 'Dagafschrift' in te boeken. (zie ook: hoe kan ik een nieuw dagafschrift inboeken en afpunten)

2. Selecteer bij 'Verrichting', 'Betaling kantoorkost'.
 


3. Selecteer de 'Leverancier' dan krijgt u een overzicht van de openstaande facturen.
 

 
Selecteer één of meerdere aankoopfacturen en klik op 'Ok'.
 
U kan de omschrijving desgewenst nog aanpassen.
 

 
 
Het kan voorkomen dat het betaalde bedrag niet overeenkomt met het openstaande bedrag. U kan dan kiezen wat er met het verschil moet gebeuren:
 
1) Resterend bedrag afboeken als betalingsverschil -> dit is een klein verschil of afwijking op het totale bedrag bv.:
125,00€ te betalen
123,25€ werd effectief betaald
 
2) Resterend bedrag afboeken als openstaande post -> dit is een grote afwijking op het totale bedrag bv.:
1250€ te betalen
1000€ werd betaald